Metizoft har valgt CoPro QMS som sitt nye ledelsesverktøy for å få bedre oversikt og kontroll over kvalitets- og avviksregistreringen. Behovet var tydelig: et verktøy der dokumenter er knyttet til oppfølging, tiltak og aktivitetsplanlegging for å sikre effektiv kvalitetsstyring.
Lars B. Lødøen, prosjektleder i Metizoft med ansvar for HMS og kvalitetsarbeidet, har bred erfaring med implementering av ledelsesverktøy. Han forklarer hvorfor valget falt på CoPro QMS:
– Vi så tidlig at CoPro QMS er et fleksibelt system med en moderne arkitektur, i tillegg til sterke referanser som ble bekreftet gjennom våre møter. Kort sagt har CoPro svært god kunnskap om det de leverer, og er en passe stor leverandør som det er enkelt å samarbeide med, sier Lødøen.
Med CoPro QMS forventer Metizoft å oppnå langt bedre kontroll og effektiv utbedring av avvik, noe som vil styrke kvaliteten på produktene deres. Den første modulen er planlagt i drift allerede ved årsskiftet, og selskapet ser frem til å kunne tilby enda bedre tjenester til kundene.
Metizoft leverer tjenester og programvare for IHM, ESG, LCA og kjemikaliehåndtering for å bidra til en sirkulær økonomi i den maritime industrien.